dr hab. Michał Głażewski, prof.UKEN
Problematyka badawcza i zainteresowania naukowe:
Nauki o edukacji, głównie filozofia wychowania (fenomenologia, heurystyka wychowania, postmodernizm a wychowanie), teoria wychowania i teoria komunikacji (teoria systemów) oraz pedagogika porównawcza (edukacja w Niemczech, Ruch Reform) oraz historia idei (utopia i jej derywaty – atopia, dystopia). Autor ok. 70 publikacji naukowych (dwóch monografii, kilku translacji monografii, artykułów w czasopismach pedagogicznych i pracach zbiorowych), redaktor trzech monografii, współorganizator kilkunastu konferencji krajowych i zagranicznych, współorganizator międzynarodowego projektu badawczego 2003-2005: „Shaping Democratic and Civic Attitudes Through a Systematic Training in Resolving Conflicts – an International Comparative Study” (Irlandia Północna, Francja, RFN, Polska) w ramach programów Socrates, Leonardo da Vinci i The Youth. Uczestnik staży i szkoleń zagranicznych: 1989, Szwecja, Järna (k. Sztokholmu), 1990, RFN, Stuttgart; 2001, RFN, Poczdam. Współautor dwóch programów dydaktycznych: z przedmiotu „Systemy oświatowe na tle porównawczym” (1991) oraz Teoria Wychowania. Metodyka Wychowania (1994).
Publikacje:
Dostępne pod adresem Biblioteki Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie
http://bgbase.up.krakow.pl/biblio/bibliografia/